Translate

dinsdag 4 oktober 2011

Mappenstructuur bij de Custom Launcher V2

In de tutorial van de Custom Launcher heb ik geen aandacht besteed aan de mappenstructuur die de Launcher aanmaakt.
Soms kan het toch wel handig zijn als je weet waar welke bestanden worden neergezet door de Launcher.

Nogmaals: alles wat door de Custom Launcher V2 opgenomen moet worden in je game, zet je in de map Mijn Documenten\Electronic Arts\De Sims3\downloads

Zodra je de Custom Launcher V2 start, haalt hij alle bestanden uit downloads weg. Schrik niet, de map is dan zo goed als leeg, op een paar .bin bestanden na.

Zie screen, die vergroot wordt als je hem aanklikt.  





Je ziet ook dat de Custom Launcher in de map Documenten\Electronic Arts een nieuwe map heeft aangemaakt met de naam Custom Launcher


Die map bevat weer de volgende mappen:

Cache
Content - bevat je custom content dat beheerd wordt door de Launcher
Logs       - tekstbestanden. Gaat er iets fout, dan staat het daar.
Settings





Content bevat weer een aantal submappen. Let op: binnen deze submappen mag je zelf geen sub/submappen aanmaken. Doe je dit wel, dan wordt die inhoud niet door de Launcher gelezen. (tenzij je dit voor een bepaald doel met opzet doet)




De namen van de submappen lijken me eigenlijk wel voor zich spreken. Als extra zekerheid is er nog de map Archives. Deze map is een soort backup.
















Vanwege plaatsgebrek heb ik de inhoud van Archives op de D-Schijf gezet. Later kreeg ik de tip hoe je de hele Mijn Documenten naar de D-schijf kunt verplaatsen. Eindelijk geen plaats gebrek meer, dus een super handige tip. (ik zal hem ook nog hier plaatsen)




Heb je een probleem met een Custom Launcher V2 die crasht, dan stuur je het laatste log bestand mee naar het forum van GrantHes.
Voor het gemak nog maar eens de link: http://sims3.the-prof.net/forums/index.php?board=9.0


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vragen, opmerkingen of aanvullingen kun je hier kwijt. Ook verzoeken om tutorials te maken c.q. te vertalen of te bewerken.