Translate

woensdag 26 oktober 2011

PETS & SHIT: patch en uitbreiding

UPDATE:

vanmiddag (28 oktober) heb ik nog even nagevraagd bij Inge Jones (MTS en modder) of ook CAS-parts geupdated moeten worden. Gelukkig hebben die geen RIG-code, hetgeen betekent dat kleding, haar, make-up NIET aangepast hoeven te worden. En dat is ook weer leuk voor mij, vanwege de kleding die ik geupped heb op SimNieuws, Garden of Shadows (GOS) en Modding The Sims (MTS). Die kan ongewijzigd blijven.
Dit is een klein lichtpuntje voor alle Sims3 creatievelingen die al super veel hebben gemaakt. Ik heb grote bewondering voor hun toewijding, geduld en alle tijd die zij steken in het oplossen van de "RIG-code-problemen".

Dus: thanks a lot, you all made my day!!!

-----------------------------------------------------------------------------------------

Vandaag heb ik een hele middag de thread van Modding The Sims (MTS) gelezen over de laatste patch 1.26 (en 1.27 voor Mac)  en de installatie van Pets. Niet onbelangrijk: als je Pets installeert, heb je automatisch de patch.

Dit is de link: http://www.modthesims.info/showthread.php?t=458126 als je het ook wil lezen. (het waren inmiddels 14 pagina's)

Ik begrijp nu beter wat er allemaal misgaat met de (oudere) downloads. Elk object heeft een RIG-code (meestal) en de codes van vóór de patch of de Pets uitbreiding werken niet meer met de patch/uitbreiding. Dit geldt met name voor alles wat een interactie aangaat met andere objecten zoals een lamp op een tafel of interacties aangaat met de Simmies. In bad gaan, de deur openen, zitten op een stoel, bank, slapen in bed etc. Daarom zie je als het misgaat rare animaties.

Ook poses moeten aangepast worden. En natuurlijk sliders en mods (hacks). De laatsten moest je altijd al bij elke patch updaten en de meeste makers doen dat ook keurig.
Verder schijnt het dat haar, skins en kleding geen problemen geeft, maar ook dat is niet 100% zeker.

EA heeft zelf wel voor aanpassingen gezorgd. Heb je alleen downloads van de Store, dan is er waarschijnlijk niets aan de hand. (hopelijk)

De tool van GrantHes kan packages aanpassen en dbc.files Voor Sims3Packs gebruik je het tooltje van TSR

Dbc.files vind je in de map DCCache, selecteer een aantal van de bestanden en sleep ze naar het Grant Tool, daar laat je de bestanden los en het tooltje doet zijn werk.
Daarnaast kun je S3SPE gebruiken. In de bovenstaande link staat ook een uitleg hoe je handmatig, d.w.z. één voor één aanpassingen kan doen in de RIG-code.

Zoals zoveel mensen baal ik behoorlijk. Dit betekent of héél veel werk - hoewel sommige optimisten het als een kans zien om eens wat minder goede downloads te lozen en grote schoonmaak te houden - of je patchet niet en dat betekent dat je niets nieuws meer kunt downloaden. Nou ja, het downloaden wel, maar in je game zetten kan dan niet meer.
Sommige makers zullen zelf hun creaties aanpassen, maar dat moet je dan wel in de gaten houden en dan de aangepaste versie downloaden.

Aangezien ik met een verhaal bezig was, ga ik voorlopig niet patchen en Pets/Beestenbende is wel schattig, maar het boeit me niet overmatig.

Ik hou jullie op de hoogte...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vragen, opmerkingen of aanvullingen kun je hier kwijt. Ook verzoeken om tutorials te maken c.q. te vertalen of te bewerken.