UPDATE: dit geldt ook voor CC Magic. De oplossing blijft gelijk. Je kan onderstaande tutorial gebruiken. Lees voor 'Custom Launcher' 'CC Magic'.
Lees nu verder:
Helaas heeft de Custom Launcher V2 een probleem met patronen. Dat uit zich dan in het spel door het vastlopen (blijven laden) van patronen.
Jammer genoeg wist Granthes ook niet zo direct een oplossing.
The issue with the custom patterns from the CAP tool is that they all have the same IID. So when you have more than one installed you get errors loading them. This is an issue that I intend to address with the V2 launcher, but I haven't had the opportunity yet.Dus ik heb wat geëxperimenteerd en heb de volgende workaround gevonden. Ik heb het persoonlijk getest, dus waarschijnlijk werkt het ook bij jullie.
The best bet is to install them using the EA Launcher if they are still in sims3pack files. If they are converted to .package files, I don't know how you could work around the issue.
Stap 1
Meestal zet ik wat ik download rechtstreeks in de map Sims3\Downloads. Als je weet dat er patronen bij zitten kun je het beter eerst in de map Mijn Documenten\Downloads zetten. Daar selecteer je eerst alle ingepakte bestanden en kies je voor Hier Uitpakken.
Stap 2
Selecteer alle Sims3Packs daarvan en verplaats deze naar de map Sims3 Downloads. De packages verplaats je niet op dit moment. ALLEEN dus de Sims3Packs.
Wil je dit deze screen groter zien, klik er dan op.
Stap 3
Open de Launcher van de Sims3. Klik op het tabblad Patronen. Selecteer daar Alles en laat de Launcher de Sims3Packs installeren.
Stap 4
Verwijder nu de Sims3Packs uit de map Sims3\Downloads. Als je ze laat staan worden ze alsnog verwerkt als je de Custom Launcher start en dat is NIET de bedoeling.
Stap 5
Sleep alle Packages naar de map Sims3\Downloads
Stap 6
Start de Custom Launcher V2.
Met Shift klik of Ctrl Klik selecteer je ALLE patronen waar GEEN plaatje (thumnail) van is. Alle witte vierkantjes dus en klik dan op Delete
Stap 7
Verplaats alle patronen uit Default naar de set Patterns
NB. Deze moet je dan natuurlijk al eerder hebben aangemaakt, als je wilt weten HOE, lees dan de tutorial over Custom Launcher V2.
Stap 8
Ga naar het Tabblad Configuration Management.
Maak een nieuwe configuratie Test Pattern aan. Deze moet alleen de set Default en Pattern bevatten.
Klik dan op Rebuild.
Stap 9
Als de rebuild klaar is druk je op Play. Het spel start en je kan even een Simmetje aanmaken om te zien of het naar behoren werkt.
Ja, gelukkig het werkt!
Stap 10
Sluit het spel. Ga terug naar de Custom Launcher en kies dan voor een andere configuratie, druk op Rebuild en daarna is je spel weer helemaal klaar voor normaal spelen.
Kan het ook anders? Want mijn launcher werkt niet meer? & kan je ook werelden installeren via de Magic Launcher?
BeantwoordenVerwijderenNou Sanne, mazzel. Toevallig kijk ik op MTS en er is niet zo lang geleden een update geweest van CC Magic, hier te vinden: http://www.modthesims.info/d/461888
BeantwoordenVerwijderenQuote: Updated 7/15/2012 -- Added support for Katy Perry Stuff and Diesel Stuff
Also fixed a small issue where having a set named with a ":" in the name would crash CC Magic.
!!!!!!!!!Finally, CC Magic now includes a filter to correct patterns that cause the Materializing Materials issue.!!!!!!!!
Zelf moet ik ook nog de update installeren.
Ps. Ik vergeet het antwoord over de werelden installeren. Helaas gaat dat nog niet met CC Magic.
BeantwoordenVerwijderenDeze reactie is verwijderd door de auteur.
BeantwoordenVerwijderenHe, dat is balen van de werelden. Maar met patronen is al iets op de goede weg. Bedankt :) En je tuts zijn trouwens vreselijk handig en makkelijk te volgen! :)
BeantwoordenVerwijderenWeet je trouwens ook of je huizen kan installeren met de CC Magic? ;x
@Sanne: ja, volgens mij kun je huizen installeren en ik heb het vandaag nog even voor de zekerheid gecheckt. No problem.
BeantwoordenVerwijderen