Translate

dinsdag 13 september 2011

AANVULLING op CUSTOM LAUNCHER V2

Een week of 2 nu heb ik de custom launcher v2 zonder problemen gebruikt.
Mijn ervaringen: een GEWELDIG PROGRAMMA.

Een echte aanrader, want ook SIM3PACKS worden voor je op de juiste manier geïnstalleerd.
In de sets die je aanmaakt (bijvoorbeeld Kleding Modern) kun je de Sims3Packs en Packages zonder problemen door elkaar heen zetten.

Quote van Granthes:
"By all means, mix and match both types in the sets. The Custom Launcher will detect and handle each one appropriately. Currently the only types of files that need to be held separately are World files, since they can't be managed properly in the current Custom Launcher."
Volgens Granthes kun je als je de keuze hebt het beste kiezen voor het Sims3Pack bestand.

Quote:
"My opinion is that Sims3pack files are a better way to distribute files. They contain information about the version of the item as well as the author and other information. However, many creators are somewhat uncomfortable with them since there were some issues of malware being distributed for The Sims 2 in sims2pack files. Using a tool like Custom Launcher prevents malware from being an issue."

  
Wat zoveel wil zeggen dat de bestanden informatie bevatten over de versie van het item, de auteur en andere informatie. In het verleden zijn er problemen geweest met malware dat verspreid werd door Sims2Pack files, indertijd bij the Sims 2. Maar dit programma zorgt ervoor dat dit niet kan.

Dit is zijn persoonlijke mening dus doe ermee wat je wil. Ikzelf kies als ik iets download van een maker die zowel een Package als een Sims3Pack ingepakt heeft voor het bestand dat een correcte thumb vertoont. Nogmaals: de keuze is aan jou!

Toen ik wel tegen een probleem aanliep (de launcher crashte keer op keer) heb ik als eerste de bewaarde kopie van het bestand nav.bin op de plaats gezet van het oorspronkelijke bestand. Mijn idee was dat het nav.bin bestand wellicht corrupt was geraakt.
Niet dus.

Daarom heb ik een bericht gestuurd naar Granthes, (de link staat verderop in de blog) met als bijlage het nieuwste gedeelte van het log gestuurd. Ik kreeg vrijwel gelijk een antwoord.

Quote:  
"It looks like the problem you are experiencing is caused by a Sims 2 package file. The Custom Launcher is supposed to automatically disable these, but it doesn't seem to do that all the time."
Het probleem was een Sims2pack bestand. Normaliter zou dat automatisch door de Custom Launcher disabled moeten worden. In dit geval was dat niet gebeurd. Ik kreeg van Granthes keurig de bestandsnaam op van het te verwijderen bestand. En daarmee was het probleem opgelost.
Mijn grote waardering dus voor Granthes!

Dan het probleem van de thumbnails die soms wel en soms niet getoond worden. Ook dit heb ik aan Grant voorgelegd.


Als je de screens aanklikt worden ze vergroot weergegeven.



Quote:
A custom content creator can include the thumbnail for their items in 2 different ways. The thumbnail can be installed in the .sims3pack file, or it can be in the .package file. Finally, of course, some creators don't include a thumbnail at all.
So...
  1. Custom Launcher will read the sims3pack and display a corresponding thumbnail if it exists for any sims3pack installed. Most of this type of file has a thumbnail so this generally works.
  2. Custom Launcher will read the .package file and display a corresponding thumbnail if it exists for any bare .package file installed. This is a generally 50/50 proposition since many creators don't include this type of thumbnail.
  3. If you have viewed the item in the game (catalog or clothing item) so that the game has created a thumbnail, it will be displayed for any bare .package file that doesn't have an included thumbnail.
So. If you have files that don't show thumbnails, a good option is to 
go into the game and 
find them in the catalog or in CAS and 
let the game generate the thumbnail there. The next time the Custom Launcher runs, it will read those thumbnails and display them.
Unfortunately that generated thumbnail process only works for bare .package files. Sims3packs without a thumbnail included will not be able to use a generated thumbnail.
This process will be streamlined in the upcoming major update to Custom Launcher V2.5 that I expect to release later this fall.
Hope this helps explain the situation.
Losweg vertaald: de Custom Launcher leest de Sims3Pack file en destilleert de thumbnail eruit en geeft deze weer. MITS natuurlijk er een thumb aanwezig is.
De Launcher doet hetzelfde voor een package file, maar ook hier moet er een thumb aanwezig zijn. Het schijnt dat er nogal wat makers zijn die geen thumb bijvoegen ...... (ik heb geen idee of dit zo is)
Gelukkig kun je in het geval een thumb niet getoond wordt, het spel starten, het bestand opzoeken in CAS of in de catalogus. In dat geval zal het spel zelf een thumb aanmaken en dat wordt weergegeven bij de volgende start van de Launcher. Dit werkt alleen voor package files en niet voor Sims3Packs.

Bij de update van Custom Launcher V2.5 hoopt Grant dat dit proces wat meer gestroomlijnd is. Verwachting update: later deze herfst.

Hiermee zijn jullie weer helemaal op de hoogte. Ik geef nogmaals de link voor het programma:
http://sims3.the-prof.net/forums/index.php/topic,1126.0.html Het bestand heet debug.zip

en het forum waar je eventueel je vragen kunt stellen. (wel even een account aanmaken óf de vraag via mij stellen)
http://sims3.the-prof.net/forums/index.php/board,9.0.html


Have fun!

2 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Frannie, ik heb een vraagje over de CC Magic, als je er iets in heb gezet, kan je dat er ook weer zo uithalen dat hij weer in het mapje Downloads verschijnt? Alvast bedankt! (Heb de V2 versie)
    En nog een vraagje, hoe zit het met je defaults? Want die werken niet als je ze in de CC Magic zet, maar ook niet als je ze onder het kopje mods zet.

    BeantwoordenVerwijderen

Vragen, opmerkingen of aanvullingen kun je hier kwijt. Ook verzoeken om tutorials te maken c.q. te vertalen of te bewerken.