Optie 1: de hele pose zelf opnieuw gaan maken.
Optie 2: je importeert deze pose in Blender en wijzigt deze
iets.
BELANGRIJK/BELANGRIJK/BELANGRIJK
Je borduurt
voort op andermans werk. CLAIM dit NOOIT als je eigen werk. Verwijs naar de
oorspronkelijke maker. Geef aan dat je een ‘lichte edit’ hebt gedaan en never
never mag je dit claimen als je eigen werk.
Mensen die lang
bezig zijn geweest met hun werk, zijn er meestal niet gecharmeerd van dat
iemand werk dat van hun is claimt als van hen zelf. Niet doen dus. Voor eigen
gebruik is het wel prima, geef in ieder geval altijd de credits.
Je hebt weer nodig:
S3pe en Blender.
Open S3pe
Klik op New, dan Resource en Import from package
Maak een mapje aan op je bureaublad.
Geef het een naam als: Edit Pose “naam”.
Hierin sla je je werk op. Klik op Export to file.
Open Blender
Open de betreffende
rigfile (je simmie, dus adult female, adult male waar je mee werkt)
Klik op Import,
Animation en zoek de file die je makkelijk hebt weggezet op je bureaublad.
Ga nu aan de gang.
Zoals op de screen is aangegeven heb ik een aantal punten aangepast. Voor wat betreft de schouders en armen:
- schouder (clavice) omhoog
- de bovenarm weer wat omlaag brengen
- schouder andere kant ook omhoog
- bovenarm iets omlaag
- heup/bovenbeen naar rechts
- enkel iets draaien, zodat de voetzool horizontaal staat.
Denk niet dat ik de maker een trap na wil geven. Op een moment tijdens het proces van het maken, ben je aan het eind van je kunnen en mogelijkheden. Je bent tevreden en uploadt de pose.
Prima toch?
Als ik naar oud werk van mezelf kijk, ben ik meestal ook niet meer tevreden.
Soms wijzig ik dan nog wat, soms laat ik het maar zo, omdat ik geen zin meer heb. Lijkt me redelijk vanzelfsprekend.
En nu? Voor de rest ga je verder te werk als in eerdere tutorials is beschreven. Wil je dat nog even lezen, kijk dan in het menu of klik hier.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Vragen, opmerkingen of aanvullingen kun je hier kwijt. Ook verzoeken om tutorials te maken c.q. te vertalen of te bewerken.